به گزارش خبرنگار عصر قانون، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۵ تیرماه، در جمع خبرنگاران گفت: لایحه رتبه بندی معلمان که دولت قبل آماده کرده بود بسیار ضعیف بود و متاسفانه در مدت ۱۰ سال، اجرا نشد و از آنجایی که یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم بود در دولت پیگیری شد و به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش مطرح است ست.
وی تصریح کرد: ارتقاء نظام تعلیم و تربیت، صلاحیتهای حرفه مقدس تعلیم و تربیت است. همچنین عدالت در پرداخت را برای معلمان تقویت میکند.
وزیر آموزش و پرورش، لایحه رتبه بندی معلمان را واجد برکات دیگری نیز دانست و افزود: رقابتی که بین معلمان در رابطه با احراز رتبه ها اتفاق میافتد، شروع بسیار خوبی است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم. عدم تصویب قانون رتبه بندی معلمان یکی از دلایل اجرا نشدن سند تحول بنیادین بود. دولت ها از این لایحه حمایت نکردند و در حال حاضر دولت با قوت حامی رتبه بندی معلمان است، آیین نامه رتبه بندی معلمان دوازدهم تیرماه به نیابت از هیئت دولت به امضای معاون اول رسید. هیئت دولت و رئیس جمهور با این لایحه موافق هستند و با جدیت پیگیر اجرای آن هستند.
نوری یادآور شد: در تبصره ۳ ماده ۴ این آیین نامه که به مدت ۳ روز بر روی آن متمرکز هستیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی نشست را برای نهایی شدن اجرای این لایحه قانونی برگزار خواهیم کرد تا به استانها ابلاغ شود، کمیته های مربوطه و هیئتهای ممیزی شکل گرفته است. آغاز اجرای این قانون ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار عصر قانون که جمع شدن مدارس کانکسی را جویا شد، گفت: اعلام کردیم مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر جمع آوری شوند و در سفرهای استانی این موضوع را پیگیری میکنیم، اعتبار مورد نیاز آن را در نظر گرفتیم و با همراهی خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام اعتبار خوبی برای جایگزین شدن مدارس و کلاس درس با این کلاس های کانکسی در نظر گرفته شده است اعتبار برای مدارس کانکسی حدود ۶ هزار میلیارد در مدت ۲ تا ۳ سال اختصاص خواهد یافت، این موضوع هم اکنون در حال اجراست و یک سوم این اعتبار را تامین کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار عصر قانون در رابطه با ایمنسازی تجهیزات گرمایشی مدارس برای فصول سرد سال گفت: تقریبا می توان گفت اقدامات خوبی انجام شده است که آموزش و پرورش بودن موضوع سرمایش و گرمایش مدارس و ردیف بودجه ای پیدا کرد و هم اکنون در حال اجراست اما در رابطه با وسایل سرمایشی همچنان نسبت به تجهیزات این حوزه دچار مشکل هستیم همانطور که میدانید از نظر شرایط اقلیمی هوا رو به گرمی رفته است و تجهیزات در حال استفاده فرسوده شده و اعتبارات پاسخگویی خرید وسایل سرد کننده جدید نیست. به دلیل آنکه مدارس در ایام گرم سال تعطیل هستند مشکلات بزرگی در این رابطه نداریم اما به طور کل در تجهیزات مدارس وضعیت مطلوبی نداریم.
https://asrghanoon.ir/?p=11529
نظرات