به گزارش گروه اقتصادی عصر قانون، طی روزهای اخیر شکایتهای زیادی از سوی مردم رسیده و مسافران از کمبود «بلیت هواپیما» و گرانی آن گلایه دارند، این در حالی است که محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی طی ماههای اخیر اعلام کرده بود که از ابتدای دولت سیزدهم، ۵۰ فروند انواع هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که به مرور وارد چرخه پرواز شده است اما برای پاسخ به نیاز فعلی ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز است که در حال حاضر فقط ۱۷۵ هواپیمای فعال در فرودگاههای کشور نشست و برخاست دارند.
همچنین در ادامه، مهرداد بذرپاش وزیر جوان راه و شهرسازی از خرید تعدادی هواپیما طی هر ماه خبر داد و گفت: با وجود تحریمهای ناجوانمردانه در صنعت هوایی کشورمان، تاب آوری این صنعت روز به روز در حال افزایش است و توسعه ناوگان نیز از روشهای مختلف در حال پیگیری است.
به گفته بذرپاش، در دولت سیزدهم تقریباً هرماه تعدادی هواپیما خریداری میشود و تا پایان دولت تعداد قابل توجهی هواپیما به ناوگان حملونقل هوایی کشور اضافه میشود. اما خروجی فعلی خرید بلیت مسافران با اظهارات مسئولان همخوانی ندارد.
افزایش ۲۹ درصدی بلیت هواپیما طی ماههای اخیر
طی ماههای اخیر افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در جلسه ستاد تنظیم بازار موافقت شد؛ اما این افزایش قیمت مورد تأیید ایرلاینها نبود و آنها نسبت به این روند اعلام کردند که این افزایش قیمت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و طبق قانون مصوب مجلس، نرخ بلیت هواپیما آزادسازی شده و نباید ستاد تنظیم بازار در این حوزه ورود کند.
اما حال، با رصد سایتهای معتبر فروش بلیت متوجه افزایش قیمتهای بلیت در تمام مقصدهای کشور خواهیم شد.
پرواز تهران- کیش به قیمت ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده که تا ماه قبل به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شده بود، اما در ماه جاری پروازها به کیش یا تکمیل بوده و یا با قیمت بالای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه میشود. ماههای دی، بهمن و اسفند اوج پرواز کیش بوده و مسؤولان برای توسعه گردشگری باید تمهیداتی را در این زمینه اتخاد میکردند.
نمونه دیگر پرواز تهران- مشهد است که به قیمت یک میلیون و ۹۸۱ هزار تومان نیز رسیده است در صورتی که قیمت این بلیت در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.