به گزارش گروه اجتماعی عصر قانون، رضامراد صحرایی در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالشها، الگوها و راهبردها با اشاره به لزوم توجه به مدارس دولتی گفت: طی دو سال اخیر حدود ۶ هزار مدرسه دولتی با الگو معماری اسلامی و ایرانی ساخته و یا با بهسازی به مردم تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه ما بهترین معلمان را از طریق آزمونهای دقیق استخدام کرده و به مدارس دولتی میفرستیم؛ گفت: سیاست ما این است که بهترین افراد را مدیر مدرسه دولتی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که چرا با وجود توجه به مدارس دولتی، باز هم عملکرد مدرسه غیردولتی در مواردی بهتر از مدرسه دولتی است؛ گفت: طبق آنچه شواهد نشان میدهد باید گفت به دلیل اختیارات مدارس غیر دولتی، ایجاد یک نظام انگیزشی درون مدارس غیردولتی و دیگری مشارکت خانواده در مدرسه از مواردی است که مدارس غیردولتی در آن بهتر عمل میکنند.
صحرایی در خصوص ضرورت ایجاد انگیزه در مدارس گفت: میتوان یک نظام انگیزشی را در درون مدرسه برای هم معلمان و هم مدیران و کادر مدرسه ایجاد کرد. اساساً باید به فعالیتهای معلمی خوب و خیلی خوب ارزش داد. نباید این گونه باشد که بین معلم خود و خیلی خوب تفاوتی دیده نشود.
صحرایی با بیان اینکه از سال آینده دانش آموزان در نظام ارزشیابی معلمان اثر خواهند داشت؛ گفت: از سال آینده دانش آموزان یکی از عوامل ارزشیابی معلمان خواهند شد. استقرار ساز و کاری برای ارزیابی معلمان توسط خانواده هم از ضروریات امروز است.
وی با اشاره به لزوم تدوین سند تحول گفت: امروز نباید دنبال اجرای سند تحول بنیادین در جدول ردیفهای بودجه بگردیم چراکه دلیل عدم اجرای سند تحول بنیادین هماهنگ نبودن دستگاههای اجرا کننده سند است.