وی گفت: صنعت به معنای خرید هواپیما و بلیت نیست؛ قطعاً باید در صنعت مدیریتهای حرفهای باشد و اگر دیدگاه ما به صنعت درست نباشد با موانع روبه رو خواهیم شد.
بذرپاش تصریح کرد: صنعت هوایی کشور بسیار مورد قضاوت مردم است و باید عملکرد این بخش را با کیفیت و خدمات بهتر عرضه کنیم تا نظرات مردم مثبت شود. یکی از موضوعات صنعت، تصویری است که در ذهن مردم حک شده؛ در راستای استفاده مردم از صنعت، دارای ایراداتی مانند توسعه ناوگان هستیم که باید به هر نحوی توسعه ناوگان را الویت قرار دهیم و تحریم نباید تأثیری در صنعت کشور ما داشته باشد.
این مقام مسؤول افزود: حوزه قیمتگذاری بلیتهای هواپیمایی را به طور جد پیگیری میکنم و از شرکتهای هواپیمایی برای خرید هواپیما دعوت خواهیم کرد و اگر در این راستای شرکتهای هواپیمایی نیاز به مجوز و تسهیلات باشند؛ قطعاً وزارت راه و شهرسازی همکاریهای لازم را خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: مشتریمداری الویت دوم وزارت راه و شهرسازی است و باید خدمات رفاهی حمل نقل را توسعه دهیم. در سفرهای خارجی الویت رفاه و اقتصاد هر کشور، فرودگاه آن مقصد است و افتتاحهای اخیر در حوزه هوایی و فرودگاهی کشور اتفاقات خوبی بود که رخ داد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته موضوعات رسیدگی به پرسنل حائز اهمیت است و خلبانان و بخشهای کنترلر، فنی و پشتیبانی نیز باید حقوق آنها اصلاح شود تا کارکنان این بخش انگیزههای داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: بلیت در تمام بخشهای حمل و نقل کشور دارای اهمیت است و اگر ایرلاین هوایی دچار تخلف در راستای فروش بلیت شوند؛ بدون شک مطمئن باشند تا آخرین لحظه برای باطل کردن مجوز آن شرکت مقاومت خواهم کرد. زمانی که سوخت ۶۰۰ تومانی عرضه میکنیم؛ در دولت برای افزایش سوخت هواپیما مسائلی مطرح شد اما به احترام وزیر راه و شهرسازی این اقدام را اجرا نکردند در نتیجه شرکتهای هوایی بهانهای بر گرانی بیشاز اندازه بلیت نخواهند داشت.