به گزارش عصرقانون، حمید طریفی حسینی امروز، سهشنبه، در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی توانبخشی حضرت امام رضا علیه السلام مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برای دانشآموزان دیرآموز باید فرصت تابستان را به فرصتی بینظیر تبدیل کنیم و از تمام ظرفیتها برای این عزیزان بهرهمندی کامل را داشته باشیم. وی با اعلام اینکه "شاید کمتر از یک درصد جمعیت دانشآموزی را در این مدارس داریم" متذکر شد: با وجود این، توجه خوبی به این دانشآموزان صورت گرفته و این از برکات انقلاب اسلامی است که سازمان تخصصی برای دانشآموزان استثنایی ایجاد شود و افراد متخصص در این سازمان حضور یابند و برنامهریزی آموزشی داشته باشند. طریفی حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گیرنده عمومی نیست تأکید کرد: این سازمان یک سازمان بینظیر در وزارتخانه بوده که تاکنون ظرفیتهای آن مغفول مانده است اما ما چند اقدام سیستمی در سازمان استثنایی انجام دادیم، اکنون دوره تاریخی بینظیری در آموزش و پرورش ایجاد شده که نقطه کانون توجه دولت، مجلس و مردم است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ابراز اینکه توجه و حساسیت زیادی نسبت به این حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده است، تصریح کرد: دولت ثابت کرده پای کار آموزش و پرورش استثنایی است، تاکنون رتبهبندی معلمان 50 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته که 4, 5 برابر بودجه نوسازی مدارس تنها در یک فقره برای رتبهبندی معلمان هزینه شده است. وی ادامه داد: آموزش و پرورش امسال 70 هزار نفر ردیف استخدامی دارد که با دانشگاه فرهنگیان و سرایداران به 100 هزار نفر میرسد با وجود این، هنوز تا رتبه مطلوب فاصله داریم و ساختار جدیدی ایجاد شده که در مرکز جامع، اصلاح قوانین و مقررات و سیاستها به روزرسانی شده است. طریفی حسینی به اصلاح و بازنگریهای برنامههای درسی آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: این امر جزو دستور کارهای اصلی و برنامه بلندمدت است. وی ادامه داد: 14 پست سازمانی و 4 پست مدیریتی به آموزش و پرورش استثنایی اضافه شد و ساختار ادارات استانها اصلاح شده است که سال گذشته دو رشته را در حوزه آموزش در شورایعالی آموزش و پرورش تصویب کردیم. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اظهار اینکه "بزرگترین دستاورد ما ایجاد انسجام درونی و تعامل مؤثر و بین بخشهای مختلف وزارتخانه بوده است"، متذکر شد: کمترین کاری که ما برای بچهها انجام دادیم جذب نیروهای توانبخشی، ایجاد مراکز جامع و اصلاح برنامه سنجش بود، زمانی که اصلاح فرایند سنجش صورت گرفت چند مسئله اساسی وزارت آموزش و پرورش را حل کردیم و مشکل سازمان پژوهش در توزیع و ثبتنام کتابهای درسی و ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی حل شد و از تابستان به سال تحصیلی انتقال داده شد.