تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : general133
حوزه : اخبار مهم, سیاست
شماره : 112805
تاریخ : 18 اردیبهشت, 1403 :: 11:27
حجت الاسلام پورثانی خبر داد؛ تشکیل کارگروهی برای عملیاتی کردن فرامین رهبری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی عصر قانون حجت الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان گفت: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با معلمان فرمودند اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوان‌ها جلوگیری کند. ایشان پیشنهاد کردند؛ جوان‌هایمان که در مجموعه میلیونی دانش‌آموز، یک تعداد خیلی زیادی جوان و نوجوان فعّال هستند جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرند؛ به فرموده ایشان، مقدّمه‌اش این کار این است که در داخل خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این کار معاونت فرهنگی است.

پورثانی موضوع دیگری را که رهبری در سخنان خود اشاره کردند بیان کرد که ایشان فرمودند یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است، تبیینِ مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ این امر باید تبیین و به جوانان گفته شود. اگر این میلیون‌ها جوان و نوجوانی که ما در آموزش‌وپرورش، در مدارس داریم، مصالح بنیادی نظام و مصالح کشورشان را بشناسند، جبهه دوست و دشمن کشورشان و مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، تبلیغات دشمنان و این‌همه تلاش میلیاردی‌ای که دشمنان برای تبلیغات و گمراه کردن افکار عمومی کشور دارند انجام می‌دهند، خنثی خواهد شد.

وی درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی مؤثر تربیتی گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است می‌توان درس خواند. محتوا اگر صد درصدی نبود می‌توان درس خواند اما اگر معلم تراز نباشد نمی‌توان درس خواند.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طی سال‌های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار شد چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.

وی تاکید کرد: کیفیت استخدام نیز مهم است در سال‌هایی قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش می‌کردیم که از مبادی تربیت معلم نبوده‌اند لذا در سال گذشته کانون‌های ارزیابی در کشور مستقر شدند این کانون‌ها ابزارهایی دارند تا معلمان را ارزیابی کنند تا اگر نیرویی توانمند بود وارد آموزش و پرورش شود.

وی اشاره کرد: ارتقای وضعیت معلمان نکته بعدی است نظام رتبه بندی معلمان برای این موضوع پیاده شد که تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید بر اینکه جوش درونی مربی تربیتی مهم است گفت: در بحث ارزشیابی همکاران باید نسبت به فعالیت همکار امتیاز ویژه دهیم تکلیف برنامه هفتم دادن کارنامه رشدی تربیتی در کنار کارنامه تحصیلی به دانش آموزان است.

پورثانی اضافه کرد: در نظام ارزیابی شاخص‌هایی تعیین کرده‌ایم و به مربیان امتیاز می‌دهیم همچنین منزلت و ارزش به کار معلمی که کار تربیتی می‌کند مدنظر است.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش در حال اجراست اما ورود شاخص‌های تربیتی تغییر کرده است امروزه یک معلم برای ارتقای رتبه باید شاخص‌هایی را بگذراند.

پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۶ طرح عفاف و حجاب، کافه دخترانه، مشارکت بیش از ۸ هزار گروه سرود دانش آموزان، مشارکت بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز در پویش مهر، برگزاری هفته معلم در مدارس نیز از جمله اقدامات مهم معاونت پرورشی و فرهنگی بوده است.

پورثانی اضافه کرد: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین داریم و معتقدیم اگر می‌خواهیم اتفاقی در آموزش و پرورش صورت گیرد باید از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم.

به گفته وی برگزاری محافل انس با قرآن و اعتکاف دانش آموزی از جمله دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی در یکسال اخیر است که با استقبال زیاد دانش آموزان روبرو شد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای خبرگزاری عصر قانون محفوظ می باشد.