«سید کمال هادیانفر» در نخستین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد ملی ترانزیت و لجستیک افزود: وی بیانداشت: تاکنون انسجام بین سازمانی مطلوبی برای توسعه حوزه ترانزیت شکل نگرفته و سازمانهای مربوطه باید برای ایجاد این انسجام اقدام کنند. هادیانفر ادامهداد: برای آن که بتوانیم در زمینه ترانزیت قدرت رقابت با سایر کشورها داشته باشیم، باید هزینه، زمان و ایمنی که از شاخصهای اصلی ترانزیت است را در نظر بگیریم. وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی داریم، گفت: باید برنامهریزی جدی برای توسعه ترانزیت ریلی داشته باشیم. معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: باید به آن سو حرکت کنیم که کالاهای با ارزش بالا از کشور ترانزیت شود. معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ترانزیت کالاهای فله، کمارزش و پرحجم، بیش از هر چیزی به زیرساختهای جادهای و ریلی کشور آسیب میرساند و منافع درآمدی چندانی برای کشور ندارد. هادیانفر در ادامه تصریح کرد: بروکراسی و فرایندهای کنترلی بیش از حد استاندارد و سلیقهای موجب میشود که صاحبان کالا علاقه چندانی به عبور کالا از ایران را نداشته باشند، زیرا تجار فقط هزینه و زمان را برای ترانزیت در نظر میگیرند.