حسن رحیم پور ازغدی با اشاره به اهمیت چگونگی استفاده از قوه ی خیال در خلق یک اثر گفت:قوه ی خیال انسان برای خلق یک اثرهنری اگر در خدمت شهوت و غضب قراربگیرد می تواند اثر هنری مفسد خلق کند و اگر در خدمت عقل قرار بگیرد می تواند اثرهنری مصلح خلق کند. وی در انتقاد به مخالفت جریان سکولار با سینمای ایدئولوژی ادامه داد: وقتی حرف از سینمای انقلاب اسلامی می شود عده ای می گویند ما سینمای ایدئولوژیک نمی خواهیم و در این زمینه کار نمی کنیم اما واقعیت این است که هیچ کسی بدون ایدئولوژی نیست و هرکسی هراثری تولید می کند با یک ایدئولوژی اثرخلق می کند چنین کسانی با ایدئولوژی خودشان آثار هنری را تولید می کنند. رحیم پور ازغدی افزود: اساسا کسانی که در دنیا سینما را در دست دارند تلاش می کنند فلسفه ی هنر و زیبائی شناسی را تغییر دهند. در مقابل هنوز در دانشگاه های هنر ما طرح سوال جدی از جریان غربی در عرصه ی فلسفه ی هنر و زیبائی ندارند وی اضافه کرد: آنچه امروز در دانشگاه های هنر ما تدریس می شود به عنوان نظریات هنری صرفا ترجمه از غرب است واگر هم جریان انتقادی به هنر وجود داشته باشد خودش اکثرا غربی است. رحیم پور ازغدی گفت: ما امروز چیزی به نام فلسفه ی هنر که ترجمه نباشد نداریم بلکه صرفا ترجمه هستند. و به جای فلسفه ی هنر تاریخ هنر غرب را به عنوان یک امر رایج تدریس می کنند. وی تاکید کرد: کسانی که به اسم سرگرمی اثرخلق می کند صرفا دنبال سرگرمی نیستند بلکه به دنبال القای یک تفکر به مخاطبین خود هستند. و درواقع 25 درصد در آمد تولید ناخالص آمریکا برای افکار عمومی است اعم از خلق داستان و تولید فیلم و... و البته آنچه سینمای غرب به دنبال آن است تحقیر واقعیت برای ترساندن مردم است که با اهداف خاصی دنبال می شود رحیم پور ازغدی در پایان نیز با اشاره به تفاوت های سینما قبل و بعد از انقلاب بیان داشت: در سینمای قبل از انقلاب قهرمان ها یا اهل مشروبات الکلی بودند یا روابط نامشرع و یا اهل خشونت های فیزیکی بودند اما سینمای بعد از انقلاب قهرمان واقعی خلق کرد. در صورتی که در سینمای غرب قهرمان ها را ضد قهرمان می کندد اما زامبی یک رهبر مسلمان ضد استعمار در آمریکای جنوبی است اما زامبی را نام مرده های متحرک گذاشتند و تبدیل به ضد قهرمان شد.