به گزارش گروه اجتماعی عصر قانون، تعدد پیامرسانهای ایرانی و سختی ارتباط بین کاربران یکی از مشکلاتی بود که شهروندان همواره از آن گلایه داشتند. بر همین اساس امکان ارتباط بین پیامرسان های داخلی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شده است. هم اکنون کاربران چهار پیام رسان ایتا، بله، گپ و آیگپ می توانند علاوه بر تبادل پیام، انواع مختلف فایل را هم برای یکدیگر ارسال کنند. در این روش نیاز به نصب هیچ نرم افزار دیگری وجود ندارد و پیام رسان دیگری هم ایجاد نشده است، صرفا و صرفا یک قابلیت به پیام رسان های داخلی اضافه شده است. برای استفاده از این قابلیت(فعالسازی قابلیت اتصال متقابل یا اینترکانکشن در پیامرسان های ایرانی) باید بصورت زیر عمل کرد: پس از بروزرسانی پیام رسان خود به آخرین نسخه، وارد حساب کاربری خود شوید سپس از بخش تنظیمات پیامرسان وارد بخش امنیت و حریم خصوصی شده و گزینه ارتباط با سایر پیام رسانهای ایرانی را فعال کنید با این اقدام قابلیت «اتصال متقابل» فعال می شود و می توانید در لیست مخاطبین خود که همین امکان را در پیامرسان خود فعال کرده باشند، علاوه بر تبادل پیام متنی، انواع فایلها را نیز رد و بدل کنید برای استفاده از این قابلیت، با جستجوی نام مخاطب مورد نظر و کلیک روی «آیکن بی نهایت» می توانید ببینید مخاطبین شما عضو کدام یک از پیامرسانهای بومی هستند. سپس از بین پیامرسانهای مقصد، پیام رسان مد نظرتان را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید. خوشبختانه فرآیند اتصال پیامرسانهای ایرانی به گونهای صورت گرفته است که با استفاده از آخرین فناوریهای موجود بصورت رمزنگاری مبدا به مقصد(end to end encryption) رمزنگاری شده و عملا امکان رمزگشایی آنها در طول مسیر وجود ندارد و امنیت اطلاعات کاربران محقق میشود. همچنین استفاده از این قابلیت هزینهای برای کاربران نخواهد داشت و کاربران تنها مانند قبل هزینه ترافیک اینترنت مصرفی خود را بر اساس میزان استفاده از اینترنت پرداخت خواهند کرد. گفتنی است، طراحی و پیاده سازی این طرح با حمایت و راهبری وزارت ارتباطات و البته همکاری مدیران و استفاده از ظرفیت تیمهای فنی خود پیامرسانها مشارکت کننده در آن انجام شده است. وزارت ارتباطات بخش قابل توجهی از زیرساخت مورد نیاز را در اختیار این طرح قرار داده است و ظرفیت نیروی انسانی فنی نخبه پیامرسانهای داخلی هم پای کار آمده است.