به گزارش گروه اجتماعی عصر قانون، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نمون برگ جدید هدایت تحصیلی دانشآموزان، پس از تکمیل نمرات دانشآموزان در سامانه سیدا و اجرای آزمایشی چند روزه در شهر تهران، به مرور در سراسر کشور صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشآموزان پایه نهم، پس از طی مسیر سه ساله فرآیند هدایت تحصیلی و کسب شایستگیهای لازم در راستای انتخاب مسیر زندگیِ تحصیلی - شغلی و انتخاب رشته تحصیلی، به مرور میتوانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه my.medu.ir و ماژول هدایت تحصیلی، نسبت به مشاهده نمونبرگ هدایت تحصیلی و اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه اقدام کنند.
صحرایی اضافه کرد: مدیران مدارس متوسطه اول با مراجعه به سامانه سیدا، میتوانند نسبت به مشاهده و دریافت نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و هدایت آنان به مدارس متوسطه دوره دوم اقدام کنند.
وی تأکید کرد: برگزاری جلسات راهنمایی گروهی برای دانش آموزان و والدین و همچنین ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مشاوران مدارس به دانش آموزان متقاضی مورد تأکید و انتظار است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: عملکرد تمام دست اندرکاران در فرایند هدایت تحصیلی در سطح مدرسه / ناحیه / شهرستان و استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و منتخبان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی افزود: فرآیند هدایت تحصیلی امسال نسبت به سالهای گذشته تغییرات مثبتی داشته است. از جمله این تغییرات، میتوان به استانداردسازی آزمونهای مشاورهای، تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمونهای رغبت و توانایی در قالب سیستم خبره فردی برای هر دانشآموز به صورت منحصر به فرد، استفاده از ظرفیت فضای بصری و تولید محتوای چندرسانهای برای دانشآموزان، والدین، مشاوران، مدیران و تولید کارتابل فردی هدایت تحصیلی برای دانشآموزان، مشاوران و مدیران در سامانه هدایت تحصیلی اشاره کرد.
صحرایی ضمن تشکر از زحمات همکاران در راستای اجرای فرآیند هدایت تحصیلی، از تمام مشاوران، مدیران، کارشناسان و تمامی دست اندرکاران این حوزه خواست، نسبت به تکمیل گام نهایی فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مناسب دانشآموزان و همچنین ثبت نام به موقع دانش آموزان در مدارس متوسطه نظری و هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش، تمام تلاش خود را به کار ببندند، تا انشاءالله شاهد هدایت منطقی و مطلوبِ آینده سازان ایران اسلامی به سوی رشتهها و شاخههای تحصیلی، متناسب با شرایط و ویژگیهای شخصیتی، استعدادها، توانایی و علاقه دانش آموزان و با در نظر گرفتن نیازهای حال و آینده کشور باشیم.