به گزارش گروه اقتصادی عصر قانون، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در بازدید از روند پیشرفت پروژههای عمرانی در مرز آستارا که استاندار گیلان نیز حضور داشت، ضرورت بازنگری در این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمترسانی در این مرز را یادآور شد.
امانی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی میکند و پیشبینی برای تأمین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا انجام میشود.
به گفته رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید بهعنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.
استاندار گیلان نیز به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از روند مراحل نهایی احداث پل مرزی اتومبیلرو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و نیز وضعیت احداث پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان سیل اخیر تخریب شده بود، بازدید کرد.
استاندار گیلان گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از وقوع سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیونها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیونها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی ادامه داد: پل مرزی آستارا نیز که در شروع کار دولت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است. بهزودی ورود و خروج کامیونها با افتتاح این مسیر برقرار و ظرفیتها به دو برابر افزایش خواهد یافت. پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است که امیدواریم کار سرعت بیشتری بگیرد.
به گزارش مهر، راه آهن رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب میشود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس قابل بهرهمندی است. البته ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکان پذیر میشود.